Nutrició esportiva

aliments

Aconseguir resultats profitosos per la salut amb la pràctica regular de marxa nòrdica va directament relacionat amb la pràctica d’hàbits alimentaris favorables.

Perquè aquesta combinació ens doni el rendiment esperat cal nodrir-se amb aliments que estimulin i enforteixin l’organisme, en base a una elecció conscient i intel·ligent que millori la capacitat de resposta del nostre cos i evitar els costums desfavorables que produeixen desequilibris, debiliten els sistemes i redueixen la energia, minvant la salut dia a dia.

COM M’ALIMENTO?

No és recomanable fer exercici en dejú, per evitar una baixada de sucre. Un esmorzar lleuger com pot ser una llesca de pa integral amb oli d’oliva de qualitat o 3 cullerades soperes de muesli de cereals integrals sense sucre, remullats en un bol de beguda vegetal de civada o d’ametlla i una peça de fruita, entre 60-90 min abans de sortir ens donarà la energia necessària per la caminada.

Si no podem esmorzar abans, caldrà fer-ho just al acabar per restablir els nutrients necessaris.

Si surts per la tarda-vespre és ideal beure un got d’aigua o infusió i berenar una peça de fruita sencera de temporada.

COM M’HIDRATO?

És imprescindible portar sempre un bidonet amb aigua per poder hidratar-se sovint. Amb l’exercici intens, com pot ser la marxa nòrdica, perdem líquid amb la transpiració, amb la respiració i també quan parlem. És per tant necessari beure aigua cada 20-30 minuts de marxa.

Si la marxa és més llarga de 60-120 minuts, caldrà recuperar els minerals perduts amb una beguda isotònica natural*, que no porti sucres en excés o altres components com estimulants, colorants i additius que incrementen els nivells de toxicitat de l’organisme.

La cervesa al acabar l’exercici no és recomanable, doncs té efecte diürètic, porta alcohol i pot incrementar la  deshidratació.

*RECOMANACIÓ – BEGUDA ISOTÒNICA NATURAL

Ingredients
  • 1 lt aigua de qualitat
  • 2 llimones senceres, de cultiu ecològic
  • 1-2 c/soperes rases de sucre de coco, de canya integral o unes gotes d’estèvia
  • ½ c/postres rasa de sal marina sense refinar
  • ¼ c/postres rasa de bicarbonat sòdic
  • L’aigua i la sal marina es poden substituir per 200 ml. d’aigua de mar diluïda en 800 ml. d’aigua dolça.
Elaboració

Renta les llimones, talla-les a trossos (també amb la pell) i tritura, junt amb l’aigua fresca, durant uns segons. La llimona NO ha de quedar completament triturada. Cola el suc, afegeix la resta d’ingredients i remena bé fins que es dissolguin. Posa-la en un recipient de vidre, acer inoxidable o plàstic (lliure de BPA), i ja és a punt!

Informació nutricional

Beguda rehidratant natural o llimonada alcalina. La seva composició ajuda a l’absorció de l’aigua i a recuperar minerals. Rehidrata de forma més efectiva que l’aigua.

Eficaç per a esports intensos on s’elimina gran quantitat de suor o pèrdua d’electròlits. També és útil en processos diarreics. Pots beure la quantitat que el cos necessiti, sense forçar.

No porta gluten ni lactosa.

Una proposta de: Seny al Plat, dietètica i alimentació natural 

Deixa un comentari