Cuidem l'entorn, cuidem allò que estimem
Fem un pas més per cuidar l'entorn
La natura és l’espai on respirem, ens movem i compartim moments. Gaudir-ne és un privilegi, i també una responsabilitat. Entre totes i tots podem mantenir-la neta i agradable perquè continuï sent un lloc especial per viure-hi i entrenar-hi.
Tots som ben conscients de recollir les nostres deixalles, però a vegades un descuit o necessitat imperiosa ens aboca a convertir un espai agradable en desagradable.
Què més podem fer per evitar actes desagradables?
🔸 Baixar el to de veu, per no alterar la fauna ni altres persones que també busquen calma.
🔸 Quan guardem o traiem el mocador de la butxaca, comprovar que no ens caigui i quedi al terra.
🔸 Les pells de fruita també són residus tot i ser degradables, però quan les deixem al bosc esdevenen desagradables i alteren l’entorn. Sempre és millor endur-se-les.
🔸 Si cal fer necessitats:
- ▪ Utilitzar un “salvaeslip” durant les excursions ens ajuda a eixugar la darrera “gota”
- ▪ Portar una bosseta per endur-nos el paper higiènic usat i llençar-lo a la paperera més propera. Veure un racó ple de paperets és molt desagradable.
- ▪ Enterrar o amagar els excrements sota pedres, fulles o terra, o millor, també ho podem recollir amb una bosseta, junt amb el paper, com exigim als propietaris de les mascotes.
Cada petit gest suma. Quan cuidem la natura, també ens cuidem a nosaltres mateixos i a la comunitat que en gaudeix.
Gràcies per formar part d’aquest compromís. 💚🌱